Gyakran ismételt kérdések
irodaházak esetén
Költségekkel és finanszírozással kapcsolatos kérdések

Van-e többletköltség az irodaház számára?
Az irodaház és a bérlő közti költségmegosztási módtól függ, hogy milyen költségei lesznek a kiépítésnek az irodaház számára.
Ki finanszírozza az irodai töltés kiépítését?
Az irodai töltés utólagos kiépítésének finanszírozására több mód is van:
Irodaház (property manager):
A kiépítést finanszírozhatja az irodaház a növekvő bérlői igényekre való felkészülés céljából. Ebben az esetben egy egységes rendszert lehet kiépíteni, ahol elkülöníthető a különböző cégek által töltött energia mennyisége.
Bérlő cég:
Ha egy irodaházban csak kevés számú bérlő tart igényt az elektromos autó töltők kiépítésére akkor az irodaház gyakran az adott bérlőre hagyja a finanszírozást.
Irodaház és bérlő megosztva:
A töltő hálózat kiépítésekor a költségek alábbi megosztása is előfordul: Az irodaház kifizeti a kiépítés és a kábelezés költségeit, a bérlő fizeti a töltőt, az energiát és az üzemeltetés díját.
Harmadik fél / üzemeltető:
Vannak olyan cégek, akik átvállalják az infrastruktúra kiépítésének költségeit, valamint vállalják az üzemeltetést, a karbantartást, valamint a szükséges felülvizsgálatokat.
Kivitelezéssel kapcsolatos kérdések
Mi a műszaki konstrukció?
Közös órára csatlakozunk energiamenedzsmenttel. A megfelelő csatlakozási módot a helyszíni felmérés után tudjuk megmondani, illetve a telepítési típustól is függ.

Elszámolással és üzemeltetéssel kapcsolatos kérdések

Az elszámolás hogy működik?
Azok az alkalmazottak akik szeretnék autójukat tölteni kapnak egy RFID kártyát a cégtől. Ez szolgál a felhasználó azonosítására, és ezáltal nyomon követhető hogy az adott alkalmazott hol, mikor és mennyit töltött.
Ez a módszer működik munkahelyi, otthoni és nyilvános töltés esetén egyaránt. Az elszámolás is ez alapján történik, melyet végezhet maga a cég, vagy kiszervezheti azt egy üzemeltetőnek. Az elszámolás általában havi rendszerességgel történik a töltött mennyiség után.
A töltőpontokon a cég vagy a tulajdonos által meghatározott díjért cserébe tölthetnek a felhasználók. A töltés költségeit fizetheti a felhasználó, vagy a cég.
Céges fizetés esetében megoldás lehet a cég nevére felszerelt külön óra, amelynek alapján a szolgáltató az áramdíjat – üzleti tarifákkal – a cég nevére számlázza.
Másik megoldásként a cég fizethet költségtérítést az alkalmazottaknak. Azaz az otthoni töltés ellenértékét béren kívüli juttatásként megtérítheti az alkalmazottak részére, amely a vállalat számára is gazdaságos és legálisan elszámolható módot jelent.
Ki végzi az üzemeltetést és karbantartást?
A karbantartást és üzemeltetést általában egy harmadik fél végzi, akit az irodaház megbíz. Az ilyen üzemeltető cégek rendelkeznek a megfelelő szaktudással a műszaki segítségnyújtáshoz, a karbantartáshoz, és a szükséges felülvizsgálatok elvégzéséhez.